Elmondta Jim Cramer, hogy mely részvények vihetik a prímet januárban

Elmondta Jim Cramer, hogy mely részvények vihetik a prímet januárban

Új év, újabb Jim Cramer féle megmondások: a CNBC megmondóembere szerint az idei évet (legalábbis az elejét) nem a 2023-as sztárpapírok fogják uralni, azaz nem a Csodálatos Hetes néven közismertté vált részvénycsoport teljesítménye lesz a meghatározó.

Jó hírt közölt az amerikai autóóriás, tépik a részvényeket

Jó hírt közölt az amerikai autóóriás, tépik a részvényeket

A General Motors bejelentette, hogy jelentős, mintegy 9,3 milliárd dolláros többletköltséggel járnak az elhúzódó amerikai sztrájkot követő bérmegállapodások a cég számára. A leállásoknak és a megnövekedett költségeknek pedig a vállalat idei eredményeire is komoly negatív hatásai lesznek. Ennek ellenére azonban van minek örülni, hiszen a vállalat 10 milliárd dolláros részvény-visszavásárlási programot indít, és az osztalékot is megemelik.

Kongatják a vészharangot az autóipar vezetői, nincs minden rendben az elektromos autókkal

Kongatják a vészharangot az autóipar vezetői, nincs minden rendben az elektromos autókkal

Masszív átalakuláson megy keresztül az autóipar, a gyártók nagy erőkkel dolgoznak az elektromos modellek bevezetésén, amelyek egyre nagyobb részarányt képviselnek a flottákon belül. A növekedés azonban lassulni látszik és a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kereslet gyengülése, valamint a fogyasztók megnyeréséért hirdetett árháború komoly nyomás alá helyezi a cégeket. Ezt maguk a vállalatok vezetői is megerősítették, hiszen az elmúlt hetekben egymás után szólaltak fel a világ legnagyobb autógyártóinak vezérei azzal kapcsolatban, hogy a piaci helyzet megváltozása átírja az elektromos autókkal (EV) kapcsolatos terveket.

Kivonják Amerika útjairól a General Motors önvezető autóit

Kivonják Amerika útjairól a General Motors önvezető autóit

A General Motors önvezető autóival foglalkozó egységse, a Cruise felfüggeszti működését az USA-ban, miután a kaliforniai szabályozó hatóságok közbiztonsági kockázatnak ítélték vezető nélküli autóit.

Befejezik egy legendás elektromos autó gyártását

Befejezik egy legendás elektromos autó gyártását

Még idén befejezi a General Motors az első, nagy volumenben előállított elektromos autójának, a Chevrolet Boltnak a gyártását, mivel egy új platformon, elsősorban SUV-kat gyártanak majd, írja a Reuters.

Nagy fába vágta a fejszéjét a Google, ha ez megvalósul, sokak élete megváltozhat

Nagy fába vágta a fejszéjét a Google, ha ez megvalósul, sokak élete megváltozhat

A napenergiát hasznosító amerikai nagyvállalatok - többek között a General Motors, Ford és a Google - kedden bejelentette, közös projektet indítanak a virtuális erőművek (Virtual Power Plants - VPP) használatának kiterjesztésére. A cél, hogy csökkentsék a villamosenergia-hálózatok leterheltségét és a fogyasztást - számolt be a Reuters.

Komoly elhatározást tettek a nagyvállalatok - Elég lesz a zöld átálláshoz?

Komoly elhatározást tettek a nagyvállalatok - Elég lesz a zöld átálláshoz?

A nagyvilágban szinte minden napra jut egy-egy nagyvállalati bejelentés ESG témakörben. Egyes cégek még a célkitűzéseikről, mások az első lépésekről, az úttörők pedig már az eredményeikről is be tudnak számolni. Az ESG Today összesítése alapján mutatjuk be a múlt heti történéseket, a vállalati szektor fenntarthatósági lépéseit illetően.

Klasszikus ipari cégek, amiket szeretnek a medvék

Klasszikus ipari cégek, amiket szeretnek a medvék

Sokak szerint nagy korrekcióban, mások szerint már a régóta magára várató trendfordulóban van a részvénypiac a tengerentúlon és így a globális színtér nagy részén is. Bárkinek is van igaza, ilyenkor egyre inkább előtérbe kerülnek olyan szektorok, ágazatok és egyedi részvények, amelyben nincs relatív erő, és a mezőny végefelé helyezkednek el inkább. Ha tényleg csak egy átmeneti visszaesésről van szó, akkor az ide tartozó papírok a technikai elemzés tanúsága szerint továbbra is lemaradóak lesznek. Amennyiben pedig tényleg eljön a bessz ideje, akkor éppen ezek lehetnek lefelé a vezetők. Akármilyen szemszögből is nézzük őket, a medvék okkal szerethetik őket. Ide tartoznak a klasszikus ipari cégek, amelyek jellemzően érzékenyek a konjunktúra ciklusokra és a kamatemelési várakozások nyilvánvalóan nem is tesznek nekik jót. A piaci mozgások alapján megnézzük, hogy mostanában mire számíthatunk tőlük.

Elon Musk már csak sóhajtozik Biden miatt

Elon Musk már csak sóhajtozik Biden miatt

A Tesla támogatói nemrég petíciót indítottak annak érdekében, hogy az Amerikai Egyesült Államok elnöke, Joe Biden végre ismerje el a Tesla és Elon Musk elektromosautó-gyártás terén való vezető szerepét. A világ leggazdagabb emberének számító Musk szerint Biden valamiért nem hajlandó kiejteni a száján a Tesla szót, a legutóbbi vele kapcsolatos fehér házi pletykák pedig már csak egy sóhajt váltottak ki a dollármilliárdos techguruból.

Elszállt a Tesla - Érdemes még beszállni, vagy egy másik autós céget választani?

Elszállt a Tesla - Érdemes még beszállni, vagy egy másik autós céget választani?

A fejlett világban a lakosság jelentős, a feltörekvő országokban pedig a háztartások kedvezőbb helyzetben lévő része szeretne mostanában új autót vásárolni. Ám minden szándék és a kedvező jövedelmi helyzet ellenére az autógyártók számos ok miatt nem képesek rövid időn belül kellő mennyiséget legyártani és szállítani termékeikből. A keresleti piac alapvetően így is kedvez a fundamentumoknak, de a részvénypiac nagyon eltérően reagálja le a helyzetet a különböző vállalatok papírjai esetén, ezért a technikai elemzés szemszögéből vizsgáltuk meg, hogy milyen kilátásaik vannak a legnagyobb cégeknek, részvényeik árfolyamait tekintve.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Miközben nagyon gyorsan terjed a fertőző betegség Magyarországon, kellemetlen hír érkezett a felnőtteknek szánt vakcináról
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.